איך בוחרים נתב אינטרנט?

miras.natour 761 Views

נתב האינטרנט הוא אחד המוצרים הטכנולוגים שזוכים להכי פחות יחס בבית. מדובר ברכיב שאחראי לחיבור האינטרנט בבית, כך שבחירה בנתב לא מוצלח יכולה לפגוע במהירות ואיכות הגלישה וכן לסכן את תושבי הבית בפריצות אבטחה. אז איך בוחרים נתב אינטרנט ולמה זה חשוב? על כך בכתבה הבאה.

מה זה נתב ואיך הוא עובד?

נתב, או ראוטר באנגלית, הוא המכשיר שמנתב את התקשורת בבית. כלומר מאפשר את העברת הנתונים מהמכשירים כמו המחשב, הטלפון החכם וקונסולות משחק אל רשת האינטרנט ובחזרה. רבים נוטים לחשוב כי מהירות האינטרנט תלוי רק בחבילת הגלישה, אך לראוטר יש השפעה גדולה על איכות ואופן הגלישה. ראוטר שלא מתאים לנפח הגלישה בעצם גורם לנו לא לנצל את חבילת הגלישה עליה אנחנו משלמים. מגוון הנתבים הקיימים בשוק נבדלים זה מזה במאפיינים שונים ובעיקר בטכנולוגיות ובתשתיות שבהם הם תומכים.

הפרמטר החשוב ביותר – התשתית

רשת האינטרנט מבוססת על תשתיות שונות – טלפוניה (או ADSL), כבלים ובקרוב גם סיבים אופטיים. על כן, חשוב לבחור ראוטר שמתאים לתשתית שאתם משתמשים בה. באופן כללי מרבית הראוטרים תומכים בתשתית ADSL שהיא הנפוצה יותר ולכן אם אתם יודעים שאתם מחוברים דרך תשתית אחרת עליכם לוודא שהראוטר שלכם אכן מתאים לתשתית שלכם.

אופן החיבור – קווי או אלחוטי

היום זה נשמע לנו מובן מאליו שהחיבור לאינטרנט הוא אלחוטי אך לא תמיד היה כך. התקשורת האלחוטית התפתחה מאוד בשנים האחרונות והפכה לסטנדרט בתעשייה ובצדק. האפשרות להתחבר עם מכשירים רבים, מכל מקום ובלי להתעסק בכבלים יצרה נוחות גדולה עבור המשתמשים. עם זאת, לחיבור אלחוטי ישנם מספר חסרונות. החיסרון העיקרי הוא יציבות הקו ואיכות הקליטה. כאשר מחברים ראוטר בחדר אחד ומנסים לגלוש בחדר אחר, יחסית מרוחק, לעיתים ניתן להיתקל בבעיות בחיבור או באיטיות הנובעת מקושי בתקשורת בין אלמנטים מרוחקים. בנוסף, חיבור אלחוטי חשוף יותר לפרצות אבטחה ועל כן, אם בוחרים בראוטר אלחוטי חשוב לוודא שהוא עומד בתקני האבטחה המחמירים ביותר. עדיף לבחור בנתבים העושים שימוש בשיטת הצפנה כמו WPA או WPA2 וכן מציעים שירות firewall מובנה.

מהירות הגלישה

הפרמטר החשוב ביותר לרוב המשתמשים הממוצעים ברשת הוא כמובן מהירות הגלישה. זהו גם הפרמטר עליו אנחנו משלמים ועל כן חשוב שנשתמש בנתב אשר יאפשר לנו לנצל את המיטב מהחבילה עליה אנחנו משלמים. הראוטרים הממוצעים היום תומכים בחיבור של 10/100Mbps שהיא גם החבילה הפופולרית ביותר בארץ. עם זאת, אם אתם כבר קונים ראוטר, שווה לחשוב על העתיד ולהשקיע בדגם מעט יותר מתקדם שכן בשנים הקרובות ככל שצריכת התוכן ברשת תעלה כך גם חברות האינטרנט יציעו חבילות מהירות יותר. ישנם ראוטרים מתקדמים אשר תומכים בקצב העברת נתונים של ג׳יגה ויותר והם מומלצים עבור מי שעושה שימוש אינטנסיבי באינטרנט או בבתים בהם יש מספר אנשים המשתמשים ברשת.

Digital Trade

No comments